Overzicht Lars´ Stappen

Mijn Werkwijze

Om als bedrijf social media succesvol in te zetten, is een goede structuur ongelofelijk belangrijk. Daarom werk ik volgens een zelf ontwikkeld stappenplan. Door elk onderdeel stapje voor stapje uit te voeren, zorg ik ervoor dat niks vergeten wordt. Natuurlijk zijn deze stappen niet heilig: afhankelijk van jouw situatie of ervaring uit de praktijk zorgen we voor het beste digitale visitekaartje.

Een ander voordeel van deze gestructureerde aanpak, is dat zowel jij als ik precies weet waar we aan toe zijn. We weten wat we van elkaar kunnen verwachten en hoe dit zich digitaal zal gaan uiten. Hierdoor komen we in deze (misschien wel nieuwe) digitale wereld niet voor ongewenste verrassingen te staan. Wel zo fijn!

Ontdek hieronder wat mijn stappen inhouden en hoe deze toegepast worden in de praktijk.

Mijn Stappen

1. Inventarisatie

De eerste stap is altijd de inventarisatie. Door middel van een kennismakingsgesprek zorgen we ervoor dat we helemaal op 1 lijn zitten en weten wat we van elkaar kunnen verwachten. Zo maken we kennis met elkaar en komen we erachter hoe we social media in willen gaan zetten. Wat is het doel? Wat is de doelgroep? Welke kanalen gaan we gebruiken? Wat is jouw Unique Selling Point (USP)? Aan de hand van deze uitkomsten kunnen we de volgende stappen zetten.

2. Huisstijl

In de online wereld is het van groot belang dat je zorgt voor een eigen identiteit. Iemand moet bij het kijken naar een foto al direct weten dat deze van jou is. Deze herkenbaarheid is cruciaal om continu op te vallen bij jouw huidige en potentiële klanten. Hiervoor is een huisstijl van cruciaal belang. Dit bestaat uit 3 dingen, die altijd hetzelfde zijn op zowel jouw website als jouw social media kanalen: logo, kleur en lettertype. 

3. Content

De volgende stap is het bedenken en uitwerken van relevante content. We willen ten slotte dat de content huidige klanten aanspreekt en nieuwe klanten aantrekt. Ik zorg voor unieke, pakkende en interessante content die goed laten zien waar jouw bedrijf voor staat. Jouw social media kanalen zijn ten slotte het digitale visitekaartje van jouw bedrijf.

4. Copywriting

Naast relevante content, moet ook de tekstopbouw hierop aansluiten. Hiervoor werk ik met een vaste structuur die jouw doelgroep aanspreekt. Denk bijvoorbeeld aan de tone of voice, het gebruik van een call to action en het effectief toepassen van hashtags om een grotere doelgroep te bereiken. Met pakkende teksten bereiken we jouw doelgroep op een effectieve manier.

5. Timing

Om de juiste doelgroep te bereiken, is het belangrijk om te weten wanneer deze doelgroep online is. Dit kan zorgen voor meer engagement. Wanneer jouw post direct veel likes, reacties of shares krijgt, zal deze aan meer mensen worden getoond. Het is daarom belangrijk om jouw bericht op het goede moment te plaatsen. Daarnaast maak ik gebruik van inhaakdagen om op een unieke manier relevante content te creëren. Denk bijvoorbeeld aan een pakkende campagne met Koningsdag of een ludieke inhaker op de ‘fiets naar je werk dag’.

6. Analyse

Naast het bedenken, uitwerken en plaatsen van de content, werk ik met periodieke analyses. Met deze analyses kijk ik naar de prestaties van de content over de afgelopen periode. Welke type posts presteerden het best? Welke posts blijken juist niet aan te slaan bij jouw doelgroep? Denk bijvoorbeeld aan het bereik, likes en reacties. Hierbij kijk ik niet puur naar de cijfertjes, maar probeer ik altijd te verklaren hoe dit komt. Op deze manier kan de content hier volgende periode op worden aangepast.

7. Consistentie

Ten slotte is het belangrijk om deze stappen consistent uit te voeren. Het is bewezen dat wanneer jij continu zichtbaar blijft bij de klant, deze uiteindelijk direct aan jou zal denken wanneer ze een van jouw diensten nodig hebben. Ook nieuwe klanten worden direct aangesproken als er relevante, nieuwe content op de kanalen staat. Hiervoor moeten we continu zorgen voor de beste kwaliteit en goed in de gaten houden wat het meest efficiënt is. Uiteindelijk zal dit ertoe leiden dat jouw bedrijf succes zal behalen met behulp van social media.

Periodiek adviesgesprek

Om continu een stap voor te lopen op de nieuwste ontwikkelingen, werk ik met periodieke adviesgesprekken. Dit kan plaatsvinden op maandelijkse, tweemaandelijkse of kwartaalbasis. In deze gesprekken bespreek ik de prestaties van afgelopen periode en laat ik aan de hand van de contentkalender zien welke stappen we komende periode gaan zetten. 

Ook zorgen deze gesprekken ervoor dat ik continu op de hoogte blijf van de nieuwe stappen die jouw bedrijf heeft gezet. Hierdoor kan ik nog meer relevante content ontwikkelen en blijf ik op een toegankelijke manier beschikbaar voor het geven van feedback. Natuurlijk ben ik continu bereikbaar, maar zo hoef je zelf niet continu bezig te zijn met de content.

Welke stap zet jij?

Social Media Beheer

Geen idee waar je moet beginnen? Geen tijd? Geen inspiratie? Online zichtbaar zijn is belangrijker dan ooit. Ik neem je volledige social media kanalen uit handen met een pakkende strategie!

Website

Moeite met het maken van een website? Of is jouw huidige website toe aan een nieuwe stap? Ik neem je website onder handen voor beheer, hosting, onderhoud en SEO optimalisatie.

Copywriting

Hulp nodig bij het schrijven van relevante content voor je website, nieuwsbrief of blogs? Ik schrijf vloeiende teksten die volledig aansluiten bij jouw doelgroep, uiteraard zonder taalfouten!

Ben jij klaar om de stap te zetten?

Kom in contact!

Stuur een berichtje

06 12286532
info@larsstap.nl

Of laat hier je bericht achter